Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor

Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor
RM14000

Tempahan Akikah & BBQ

Tempahan Akikah & BBQ
Hubungi @ whatsapp 0111-5060817

Program Ternak Kambing Tenusu

Program Ternak Kambing Tenusu
Pulangan 20-50% daripada pelaburan. Berminat sila hubungi Adi @ 012-6735106

Kambing Susu Meelan

Kambing Susu Meelan
Kacukan British Alpain & Saanen (Brown Saanen)

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor
PEJANTAN SAANEN RM4500 & BETINA SAANEN RM4500

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA
Dorper Purebreed Jantan RM3500, Dorper Betina Black Head RM1900 & Dorper White Head RM1600

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT
HARGA BORONG RM750 - RM850 SEKOR

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA
REGE BORONG RM600 - RM850 SEKOR

HUBUNGI KAMI

Ladang :
MTZ Farm, Tebuk Mualaf, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.
Tel : 0111-5060817

Pejabat :
MTZ Ventures, Lot 7977, Jalan Kampung Selabak, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.

whatsapp : 012-6735106
e-mail : Mahadir

JAWATAN KOSONG (PEKERJA LADANG)

JAWATAN : Pekerja Ladang (Ternakan/Pertanian)



GAJI : RM900

TEMPAT TINGGAL : Disediakan

LOKASI LADANG : Teluk Intan, Perak

Terbuka pada warga tempatan dan asing.

Hubungi 0111 - 5060 817



PAKEJ DOA MUSTAJAB....

PAKEJ DOA MUSTAJAB....
PAKEJ PERUBATAN ALTERNATIF ISLAM JARAK JAUH ONLINE YANG TERBAIK!!!

Follow by Email

BLOG MALAYSIA

BlogMalaysia.com

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...
Saudara/saudari kami tawarkan khidmat menjaga kambing anda. Jadi anda beli kambing dan kami jaga. Cuma bayar RM1.50 sehari untuk seekor. Penjagaan termasuk makan, minum dan ubat-ubatan.Hubungi 012-6735106 atau emel ke mahadir198@gmail.com untuk keterangan lanjut.

PETA LOKASI

PETA LOKASI
MTZ FARM

TAG TELINGA KAMBING

TAG TELINGA KAMBING
RM150

PEMERAH SUSU KAMBING

PEMERAH SUSU KAMBING
HARGA RM750 SIAP HANTAR

LAMB FEEDER

LAMB FEEDER
RM150

NIPPLE DRINKER

NIPPLE DRINKER
RM250 @ 10 unit

SLATTED FLOOR

SLATTED FLOOR
RM40/piece ( saiz 600x500mm)

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER
HARGA RM3333. TEMPAHAN SIAP DALAM MASA 2-3 MINGGU. UKURAN 1200 X 750 X 750 mm.

Rakan Niaga Diperlukan

Rakan Niaga Diperlukan
PULANGAN 16% SETAHUN. Hubungi Adi 012-6735106 @ mahadir198@gmail.com

KENALI BAKA KAMBING

KENALI BAKA KAMBING
KAMBING KATJANG - Kambing kacang dipercayai berasal dari Malaysia dan Indonesia. Ianya digunakan untuk keluaran daging. Kambing jenis ini mempunyai badan yang kecil dan pendek dan tanduk yang melentur ke atas dan ke belakang. Telinganya tegak ke sisi. Terdapat janggut pada kambing jantan dan jarang pada betina. Dari sisi, muka kelihatan lurus dan tirus.

BEBIRI TENUSU - CHIOS

BEBIRI TENUSU - CHIOS
Biri-Biri Chios berasal dari Chios, di kepulauan Greek dan diimport ke Cyprus pada 1949. Ia digunakan sebagai gerompok tulen untuk meningkatkan kebakaan biri-biri tempatan. Tidak dinafikan, Chios sangat sesuai untuk sistem pengeluaran intensif kerana sifat-sifat istimewanya yang matang awal, cepat membiak tanpa mengikut musim, serta banyak mengeluarkan susu. Berat badan pejantan lebih kurang 80 kg, induk betina 65 kg, dengan ekor tidak gemuk dan biasanya berbentuk kon.

KAMBING TENUSU - SAANEN

KAMBING TENUSU - SAANEN
SAANEN. Kambing ini berasal dari Lembah Saanen di Switzerland. Bulunya pendek berwarna putih atau krim dengan titik hitam di hidung, telinga dan di kelenjar susu. Hidungnya lurus dan muka berupa segitiga. Telinganya sederhana dan tegak ke sebelah dan ke depan. Ekornya tipis dan pendek.

BAKA JAMNAPARI

BAKA JAMNAPARI
JAMNAPARI. Kambing jenis Jamnapari berasal dari India. Ianya dibawa masuk ke Malaysia dengan maksud dikacukkan dengan kambing tempatan untuk membaiki populasi, genetik ternakan tempatan. Baka ini digunakan untuk keluaran daging dan juga susu (dwiguna). Pandangan dari sisi menunjukkan muka yang cembung (Roman nosed) dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah.

BAKA ANGLO NUBIAN

BAKA ANGLO NUBIAN
ANGLO NUBIAN. Baka Anglo Nubian mempunyai sifat-sifat baka Zariby (Nubian) dari Mesir dan juga baka Jamnapari dari India. Kambing ini disifatkan sebagai tahan lasak dan mudah sesuai dengan alam sekitar. Selain dari pengeluaran daging, baka ini juga boleh digunakan untuk pengeluaran susu (dwiguna). Kambing jenis ini berbadan besar dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah. Hidung kambing jenis ini melengkung ke bawah dan mempunyai kaki yang panjang dengan purata ketinggian badannya 80 s.m. Kebiasaannya kambing Anglo Nubian tidak mempunyai tanduk tetapi mempunyai bulu badan yang pendek. Warna bulu ialah coklat kemerahan tompok-tompok kemerahan seperti warna rusa, coklat putih, warna gelap atau kombinasi warna-warna tersebut.

KENALI BAKA BEBIRI

KENALI BAKA BEBIRI
BEBIRI DORPER. Baka ini berasal dari Afrika selatan. Ianya adalah hasil kacukan antara bebiri baka Dorset Horn dengan baka Blackhead Persian.

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)
LADANG INFOTERNAK

WAKIL JUALAN KAMBING AKIKAH

PERAK DARUL RIDZUAN

SMS KAMI @ 012-6735106 DAN AKAN KAMI MAKLUMKAN WAKIL JUALAN AKIKAH TERDEKAT UNTUK SAUDARA SAUDARI


PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN

PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN
Daftar MOF, Taraf Bumiputera, Tambah Bidang dan Mohon Kad Pintar. Hubungi Adi 012-6735106

Isnin, 22 Disember 2008

JAMNAPARI UNTUK DIJUAL



Ada member teman minta tolong jualkan jamnapari dia. Dia nak tutup kandang n pindah tempat baru. Pasal tempat sekarang ni ada perancangan pembangunan. Kandang si Jeff nie kat Kelang. Jadi sesiapa nak tengok atau beli habaq yea...

Sabtu, 20 Disember 2008

MAKANAN LENGKAP KAMBING RM36 = 40 KILO


Assalamu'alaikum :) Kat cni nak bagi tahu yang teman ada jual Makanan Lengkap Kambing (MLK). Makanan ternakan ini dengan formulasi Saintifik dan berteknologi dan hasil nutrien lengkap dan bermutu serta diperkaya dengan protein, tenaga, vitamin, asid amino, probiotik dan bahan galian mineral yang optimum dengan keperluan sebenar ternakan ruminan untuk penghasilan Mas Merah (Daging) dan Mas Putih (Susu).

Makanan ini yang dirumuskan untuk kambing boleh menambah tumbesaran dan berat badan sehingga 150 gram sehari. Ini bermakna kita boleh hasilkan kambing denganberat 30kg untuk tempoh 6 bulan berbanding kaedah tradisional yang perlukan 18 bulan untuk cecah 30kg.

Jadi apa tunggu lagi beli pek percubaan dan tengok berselera tak pak kambing makan :)
Cuma perlu diingatkan kalau dah biasa bagi PKC, campur2kan dulu jangan terus bagi je kang terkejut biawak lak kambing tu bole jadi stress..alih2 pas tu kita pulak yang stress :)

Coll atau sms atau emel teman yea :)

Ahad, 7 Disember 2008

ANAK KAMBING BOER DAN JAMNAPARI...

Ada lebih kurang 9 ekor lagi anak kambing Boer dan jamna untuk dijual. Yang lain sume orang dah beli. Orang ler... ) . Umur depa dalam 4-6 bulan. Berat adalah dalam 10-18kg. Kalau korang berminat col aku yea...

Sabtu, 6 Disember 2008

ADA PELANGGAN AKIKAH HARI NIE...

Hari je kena layan 3 orang yang nak datang pilih kambing. Alhamdulillah :). Sat tadi brother dari Ipoh minta amikkan permit pasal dia nak bawa kambing hidup ke Ipoh. No prob pasal tu bro.. Biasalah time cuti n nak raya nie.. Apapun Selamat Hari Raya Aidil Adha :)

Jumaat, 5 Disember 2008

JUALAN BORONG INDUK BOER CROSS F1 RM700

Jualan Borong induk Boer Cross F1. RM700.00 seekor. Pembelian minima 5 ekor. Umur 1 - 1 1/2 tahun. Berat 25-35kg. Kambing baru nak sampai n teman nak letgo kambing nie. Jadi jangan lepaskan peluang, murah bebbb...

Khamis, 4 Disember 2008

PANGGILAN DARI RAKAN LAMA...

Semalam tetiba ada member lama col. Dulu amik garam bukit dari dia. Tapi pas dah naik harga pasal bawah halalgel dah tak deal lagi... teman x ingatkan dia pasal no tipon lain. Dia nak Feral dalam 12 ekor, tapi nak pakai kat Selangor. Jadi teman pun dah refer la dia kat cawangan selangor punya kandang. Harga tetap sama, lebih 5 ekor je RM460.00. Tu pasal dia beriya nak sangat :). ok sambung nanti...

Isnin, 1 Disember 2008

HARGA BORONG KAMBING DAGING

SAUDARA/SAUDARI, Saya tawarkan harga kambing secara borong untuk penternak Perak dan mereka yang turut berminat. Sila lihat jadual di atas untuk keterangan harga. Hubungi saya untuk sebarang tempahan dan persoalan. 019-2236364