Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor

Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor
RM14000

Tempahan Akikah & BBQ

Tempahan Akikah & BBQ
Hubungi @ whatsapp 0111-5060817

Program Ternak Kambing Tenusu

Program Ternak Kambing Tenusu
Pulangan 20-50% daripada pelaburan. Berminat sila hubungi Adi @ 012-6735106

Kambing Susu Meelan

Kambing Susu Meelan
Kacukan British Alpain & Saanen (Brown Saanen)

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor
PEJANTAN SAANEN RM4500 & BETINA SAANEN RM4500

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA
Dorper Purebreed Jantan RM3500, Dorper Betina Black Head RM1900 & Dorper White Head RM1600

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT
HARGA BORONG RM750 - RM850 SEKOR

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA
REGE BORONG RM600 - RM850 SEKOR

HUBUNGI KAMI

Ladang :
MTZ Farm, Tebuk Mualaf, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.
Tel : 0111-5060817

Pejabat :
MTZ Ventures, Lot 7977, Jalan Kampung Selabak, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.

whatsapp : 012-6735106
e-mail : Mahadir

JAWATAN KOSONG (PEKERJA LADANG)

JAWATAN : Pekerja Ladang (Ternakan/Pertanian)



GAJI : RM900

TEMPAT TINGGAL : Disediakan

LOKASI LADANG : Teluk Intan, Perak

Terbuka pada warga tempatan dan asing.

Hubungi 0111 - 5060 817



PAKEJ DOA MUSTAJAB....

PAKEJ DOA MUSTAJAB....
PAKEJ PERUBATAN ALTERNATIF ISLAM JARAK JAUH ONLINE YANG TERBAIK!!!

Follow by Email

BLOG MALAYSIA

BlogMalaysia.com

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...
Saudara/saudari kami tawarkan khidmat menjaga kambing anda. Jadi anda beli kambing dan kami jaga. Cuma bayar RM1.50 sehari untuk seekor. Penjagaan termasuk makan, minum dan ubat-ubatan.Hubungi 012-6735106 atau emel ke mahadir198@gmail.com untuk keterangan lanjut.

PETA LOKASI

PETA LOKASI
MTZ FARM

TAG TELINGA KAMBING

TAG TELINGA KAMBING
RM150

PEMERAH SUSU KAMBING

PEMERAH SUSU KAMBING
HARGA RM750 SIAP HANTAR

LAMB FEEDER

LAMB FEEDER
RM150

NIPPLE DRINKER

NIPPLE DRINKER
RM250 @ 10 unit

SLATTED FLOOR

SLATTED FLOOR
RM40/piece ( saiz 600x500mm)

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER
HARGA RM3333. TEMPAHAN SIAP DALAM MASA 2-3 MINGGU. UKURAN 1200 X 750 X 750 mm.

Rakan Niaga Diperlukan

Rakan Niaga Diperlukan
PULANGAN 16% SETAHUN. Hubungi Adi 012-6735106 @ mahadir198@gmail.com

KENALI BAKA KAMBING

KENALI BAKA KAMBING
KAMBING KATJANG - Kambing kacang dipercayai berasal dari Malaysia dan Indonesia. Ianya digunakan untuk keluaran daging. Kambing jenis ini mempunyai badan yang kecil dan pendek dan tanduk yang melentur ke atas dan ke belakang. Telinganya tegak ke sisi. Terdapat janggut pada kambing jantan dan jarang pada betina. Dari sisi, muka kelihatan lurus dan tirus.

BEBIRI TENUSU - CHIOS

BEBIRI TENUSU - CHIOS
Biri-Biri Chios berasal dari Chios, di kepulauan Greek dan diimport ke Cyprus pada 1949. Ia digunakan sebagai gerompok tulen untuk meningkatkan kebakaan biri-biri tempatan. Tidak dinafikan, Chios sangat sesuai untuk sistem pengeluaran intensif kerana sifat-sifat istimewanya yang matang awal, cepat membiak tanpa mengikut musim, serta banyak mengeluarkan susu. Berat badan pejantan lebih kurang 80 kg, induk betina 65 kg, dengan ekor tidak gemuk dan biasanya berbentuk kon.

KAMBING TENUSU - SAANEN

KAMBING TENUSU - SAANEN
SAANEN. Kambing ini berasal dari Lembah Saanen di Switzerland. Bulunya pendek berwarna putih atau krim dengan titik hitam di hidung, telinga dan di kelenjar susu. Hidungnya lurus dan muka berupa segitiga. Telinganya sederhana dan tegak ke sebelah dan ke depan. Ekornya tipis dan pendek.

BAKA JAMNAPARI

BAKA JAMNAPARI
JAMNAPARI. Kambing jenis Jamnapari berasal dari India. Ianya dibawa masuk ke Malaysia dengan maksud dikacukkan dengan kambing tempatan untuk membaiki populasi, genetik ternakan tempatan. Baka ini digunakan untuk keluaran daging dan juga susu (dwiguna). Pandangan dari sisi menunjukkan muka yang cembung (Roman nosed) dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah.

BAKA ANGLO NUBIAN

BAKA ANGLO NUBIAN
ANGLO NUBIAN. Baka Anglo Nubian mempunyai sifat-sifat baka Zariby (Nubian) dari Mesir dan juga baka Jamnapari dari India. Kambing ini disifatkan sebagai tahan lasak dan mudah sesuai dengan alam sekitar. Selain dari pengeluaran daging, baka ini juga boleh digunakan untuk pengeluaran susu (dwiguna). Kambing jenis ini berbadan besar dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah. Hidung kambing jenis ini melengkung ke bawah dan mempunyai kaki yang panjang dengan purata ketinggian badannya 80 s.m. Kebiasaannya kambing Anglo Nubian tidak mempunyai tanduk tetapi mempunyai bulu badan yang pendek. Warna bulu ialah coklat kemerahan tompok-tompok kemerahan seperti warna rusa, coklat putih, warna gelap atau kombinasi warna-warna tersebut.

KENALI BAKA BEBIRI

KENALI BAKA BEBIRI
BEBIRI DORPER. Baka ini berasal dari Afrika selatan. Ianya adalah hasil kacukan antara bebiri baka Dorset Horn dengan baka Blackhead Persian.

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)
LADANG INFOTERNAK

WAKIL JUALAN KAMBING AKIKAH

PERAK DARUL RIDZUAN

SMS KAMI @ 012-6735106 DAN AKAN KAMI MAKLUMKAN WAKIL JUALAN AKIKAH TERDEKAT UNTUK SAUDARA SAUDARI


PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN

PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN
Daftar MOF, Taraf Bumiputera, Tambah Bidang dan Mohon Kad Pintar. Hubungi Adi 012-6735106

Jumaat, 26 Jun 2009

aku di infoternak bukak gerai

Salam sumer... alhamdulillah dapat gak gerai untuk promosi dan jualan di aagro fest... jumpa kat sana ekk :)

Selasa, 23 Jun 2009

AGRO FEST PERAK 25-28 JUN 2009

Salam... untuk makluman sume

AGRO FEST PERAK

Tarikh : 25-28 Jun 2009

Tempat : Info Ternak Sungai Siput, Perak

Datang beramai-ramai :)

Rabu, 17 Jun 2009

kan aku dah bagitau EG....

hmmm... salam semua... semalam ada orang nak kambing akikah area slim river... tiba2 aku pun kata eh ada ejen saya kat ctu... aku pun sms no EG ejen aku kat ctu n dalam masa yang sama EG pun aku sms no klien tue... alhamdulillah dia close sales RM580 seekor siap lapah kot.. kan dah leh wat duit :)

hmmm.... insyaAllah sabtu nie dia amik lagi 3-4 ekor untuk wat stok kat tempat...

rakan2 sekalian... dalam ternakan kambing dengan senario sekarang, hanya jualan kambing akikah/pedaging dan jualan susu kambing jer yang mampu jana pendapatan harian @ bulanan... insyaAllah kalau kena gaya promosi dapat jual 5 ekor sebulan n bolehlah dapat pendapatan kasar RM500-RM750 sebulan... ayuh apa lagi tunggu watlah promosi dan adakan kambing cukuop umur untuk akikah kat kandang saudara2 sekalian :)

Jumaat, 12 Jun 2009

Teman ke Nganu ari nie jumpa penternak sana...

Salam... insyaAllah petang nie teman pi Terengganu.... kalau ada penternak sana nak jumpa tipon yea.. teman tak lama sangat kat ctu...

Selasa, 9 Jun 2009

148 ekor Feral...




Salam... semua. Semalam masuk 100 ekor Feral 25-30kg hantar ke Kulim Kedah buat daging potong. Harga xMasKargo RM330.00 sekor dengan minimum order 50 ekor.

Bakinya hantar ke Kota Bharu Kelantan dalam 25 ekor dan ada 18 ekor lagi kat kandang di tanjung karang... Berat dalam 35-45kg rege xMasKargo RM420 dengan minimum order 48 ekor ni ada gambar kambing2 tue..

Ahad, 7 Jun 2009

Pehhh... lama dah tak update..

sori kekawang... sibuk bebeno kebelakangan nie.. ok semalam alhamdulillah en Fadil dari Manong daatng.. dia amik 5 ekor kambing. siap pilih n pegang bahagian pinggul nak rasa ada isi atau rasa rangka kambing jer.. hmm... satu lagi cara pemilihan kambing yang aku belajo minggu nie...

aku semalam letak poster kat kedai makan.. kena la plak kat kedai makan Fazari Maju... terus owner dia coll kata ..'hello tadi u ada letak itu posterkan... ha saya mau satu ekor sekarang' aku jawab 'eh sekarang...? nak sembelih dulu ker.. tarapa 'saya mau hidup juga' akhirnya dia sampai kandang ngan lebih kurang 7 orang mak aihhhh..... gerun teman siap aku cakap kat Zul pekerja aku (Zul ni bekas ARMY) Zul ikut aku... at last tak sampai 5 minit depa setuju beli kambing aku sekor ngan harga RM550.00 tak tawar pun... hmm... apa pun alhamdulillah...