Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor

Pakej Ternak Boer Betina 20 Ekor
RM14000

Tempahan Akikah & BBQ

Tempahan Akikah & BBQ
Hubungi @ whatsapp 0111-5060817

Program Ternak Kambing Tenusu

Program Ternak Kambing Tenusu
Pulangan 20-50% daripada pelaburan. Berminat sila hubungi Adi @ 012-6735106

Kambing Susu Meelan

Kambing Susu Meelan
Kacukan British Alpain & Saanen (Brown Saanen)

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor

TEMPAHAN BAKA KAMBING SAANEN FULLBLOOD AUSTRALIA Minimum Order 30 ekor
PEJANTAN SAANEN RM4500 & BETINA SAANEN RM4500

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA

TEMPAHAN BAKA DORPER AUSTRALIA
Dorper Purebreed Jantan RM3500, Dorper Betina Black Head RM1900 & Dorper White Head RM1600

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT

JUALAN BAKA BOER BETINA KEPALA @ BADAN TOMPOKAN COKLAT
HARGA BORONG RM750 - RM850 SEKOR

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA

TERKINI : JUALAN BAKA PEJANTAN JAMNAPARI MUDA
REGE BORONG RM600 - RM850 SEKOR

HUBUNGI KAMI

Ladang :
MTZ Farm, Tebuk Mualaf, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.
Tel : 0111-5060817

Pejabat :
MTZ Ventures, Lot 7977, Jalan Kampung Selabak, Kampung Selabak Dalam, 36000 Teluk Intan, Perak.

whatsapp : 012-6735106
e-mail : Mahadir

JAWATAN KOSONG (PEKERJA LADANG)

JAWATAN : Pekerja Ladang (Ternakan/Pertanian)



GAJI : RM900

TEMPAT TINGGAL : Disediakan

LOKASI LADANG : Teluk Intan, Perak

Terbuka pada warga tempatan dan asing.

Hubungi 0111 - 5060 817



PAKEJ DOA MUSTAJAB....

PAKEJ DOA MUSTAJAB....
PAKEJ PERUBATAN ALTERNATIF ISLAM JARAK JAUH ONLINE YANG TERBAIK!!!

Follow by Email

BLOG MALAYSIA

BlogMalaysia.com

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...

HENDAK CEBURI BIDANG TERNAKAN? TIADA KAWASAN? TIADA KANDANG? ADA MODAL...
Saudara/saudari kami tawarkan khidmat menjaga kambing anda. Jadi anda beli kambing dan kami jaga. Cuma bayar RM1.50 sehari untuk seekor. Penjagaan termasuk makan, minum dan ubat-ubatan.Hubungi 012-6735106 atau emel ke mahadir198@gmail.com untuk keterangan lanjut.

PETA LOKASI

PETA LOKASI
MTZ FARM

TAG TELINGA KAMBING

TAG TELINGA KAMBING
RM150

PEMERAH SUSU KAMBING

PEMERAH SUSU KAMBING
HARGA RM750 SIAP HANTAR

LAMB FEEDER

LAMB FEEDER
RM150

NIPPLE DRINKER

NIPPLE DRINKER
RM250 @ 10 unit

SLATTED FLOOR

SLATTED FLOOR
RM40/piece ( saiz 600x500mm)

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER

STAINLESS STEEL LAMB ROASTER
HARGA RM3333. TEMPAHAN SIAP DALAM MASA 2-3 MINGGU. UKURAN 1200 X 750 X 750 mm.

Rakan Niaga Diperlukan

Rakan Niaga Diperlukan
PULANGAN 16% SETAHUN. Hubungi Adi 012-6735106 @ mahadir198@gmail.com

KENALI BAKA KAMBING

KENALI BAKA KAMBING
KAMBING KATJANG - Kambing kacang dipercayai berasal dari Malaysia dan Indonesia. Ianya digunakan untuk keluaran daging. Kambing jenis ini mempunyai badan yang kecil dan pendek dan tanduk yang melentur ke atas dan ke belakang. Telinganya tegak ke sisi. Terdapat janggut pada kambing jantan dan jarang pada betina. Dari sisi, muka kelihatan lurus dan tirus.

BEBIRI TENUSU - CHIOS

BEBIRI TENUSU - CHIOS
Biri-Biri Chios berasal dari Chios, di kepulauan Greek dan diimport ke Cyprus pada 1949. Ia digunakan sebagai gerompok tulen untuk meningkatkan kebakaan biri-biri tempatan. Tidak dinafikan, Chios sangat sesuai untuk sistem pengeluaran intensif kerana sifat-sifat istimewanya yang matang awal, cepat membiak tanpa mengikut musim, serta banyak mengeluarkan susu. Berat badan pejantan lebih kurang 80 kg, induk betina 65 kg, dengan ekor tidak gemuk dan biasanya berbentuk kon.

KAMBING TENUSU - SAANEN

KAMBING TENUSU - SAANEN
SAANEN. Kambing ini berasal dari Lembah Saanen di Switzerland. Bulunya pendek berwarna putih atau krim dengan titik hitam di hidung, telinga dan di kelenjar susu. Hidungnya lurus dan muka berupa segitiga. Telinganya sederhana dan tegak ke sebelah dan ke depan. Ekornya tipis dan pendek.

BAKA JAMNAPARI

BAKA JAMNAPARI
JAMNAPARI. Kambing jenis Jamnapari berasal dari India. Ianya dibawa masuk ke Malaysia dengan maksud dikacukkan dengan kambing tempatan untuk membaiki populasi, genetik ternakan tempatan. Baka ini digunakan untuk keluaran daging dan juga susu (dwiguna). Pandangan dari sisi menunjukkan muka yang cembung (Roman nosed) dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah.

BAKA ANGLO NUBIAN

BAKA ANGLO NUBIAN
ANGLO NUBIAN. Baka Anglo Nubian mempunyai sifat-sifat baka Zariby (Nubian) dari Mesir dan juga baka Jamnapari dari India. Kambing ini disifatkan sebagai tahan lasak dan mudah sesuai dengan alam sekitar. Selain dari pengeluaran daging, baka ini juga boleh digunakan untuk pengeluaran susu (dwiguna). Kambing jenis ini berbadan besar dan mempunyai telinga yang panjang dan melampai ke bawah. Hidung kambing jenis ini melengkung ke bawah dan mempunyai kaki yang panjang dengan purata ketinggian badannya 80 s.m. Kebiasaannya kambing Anglo Nubian tidak mempunyai tanduk tetapi mempunyai bulu badan yang pendek. Warna bulu ialah coklat kemerahan tompok-tompok kemerahan seperti warna rusa, coklat putih, warna gelap atau kombinasi warna-warna tersebut.

KENALI BAKA BEBIRI

KENALI BAKA BEBIRI
BEBIRI DORPER. Baka ini berasal dari Afrika selatan. Ianya adalah hasil kacukan antara bebiri baka Dorset Horn dengan baka Blackhead Persian.

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)

KURSUS PENGURUSAN TERNAKAN KAMBING (TAHAP 1 & 2)
LADANG INFOTERNAK

WAKIL JUALAN KAMBING AKIKAH

PERAK DARUL RIDZUAN

SMS KAMI @ 012-6735106 DAN AKAN KAMI MAKLUMKAN WAKIL JUALAN AKIKAH TERDEKAT UNTUK SAUDARA SAUDARI


PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN

PENDAFTARAN KEMENTERIAN KEWANGAN
Daftar MOF, Taraf Bumiputera, Tambah Bidang dan Mohon Kad Pintar. Hubungi Adi 012-6735106

Jumaat, 27 Februari 2009

TAWARAN SEBAGAI AGEN JUALAN KAMBING AKIKAH

Salam saudara saudari. Janalah pendapatan sampingan @ harian @ mingguan @ bulanan dengan jualan kambing akikah. Harga borong seekor RM440.00. Saudara saudari boleh jual dengan harga RM550.00 - RM600.00. Berbeza dengan kambing baka yang perlu tempoh tertentu untuk dapatkan hasil jualan. Cuma simpan stok dalam 5 ekor di kandang untuk setiap bulan. Kajian kami menyatakan rata-rata perternak boleh menjual kambing akikah dalam 5-10 ekor sebulan. Justeru RM500 pendapatan bulanan... sape nak kasi beb.. wat je sign board supaya orang tahu :) Bekalan sentiasa ada, x perlu gusar...

Rabu, 25 Februari 2009

40 EKOR FERAL KE SEMENYIH



Salam semalam dalam 40 ekor Feral di hantar ke Semenyih. Kambing semalam besar2 gak, paling kurang rasanya dalam 35kg. Dalam kul 10.30 malam baru unloading dari lori n masuk kandang. Jadi bagi Penternak Selangor, dapatkan Feral ngan harga sekor RM460 (5 ekor), RM470 (4 ekor) dan RM480(3 ekor). Kat Selangor sure leh jual runcit RM600.00.

Ahad, 22 Februari 2009

10 EKOR FERAL KE IPOH/CHEMOR


Salam saudara/saudari. Semalam Fakhrul datang amik 10 ekor Feral. Teman jual harga borong dengan sekor jatuh RM440.00. Member siap tunjuk-tunjuk n pilih Feral kat kandang. Untuk makluman sumer Feral ni boleh dijual runcit pada harga RM550.00 dan kalau siap lapah RM580.00. Ada la da RM100 ++ margin profit untuk sekor.. itu la pasaran sekarang..

Khamis, 19 Februari 2009

KAMBING JANTAN BOER & JAMANAPARI 5-6 BULAN

Salam. Ada kawan kat Negeri Sembilan, Batu Kikir minta tolong dapatkan buyer untuk 5 ekor boer dan 5 ekor jamnapari jantan. Umur dalam 5-6 bulan. Apa pun coll dia yea.. 016-6590800. Thank ka yu ... :)

HARGA BORONG FERAL RM440.00

Salam. Saudara saudari sekalian. Harga baru Feral Australia diturunkan ke RM440.00 seekor. Minima kena beli 5 ekor. Gunakan kesempatan ini untuk menjana pendapatan bulanan., berbanding jualan baka yang dalam masa tertentu sahaja :). Dengan jualan 5 ekor sebulan boleh dapat RM500.00 bersih, cukup untuk cover palet untuk kambing baka sedia ada, kalau dalam 50 ekor baka la :)

Selasa, 17 Februari 2009

SHIPMEN DELAY :)

Tadi baru dapat sms katakan shipmen feral delay ke Rabu depan 25 Februari 2009. Brisbane masih lagi banjir. Lori tak dapt keluar dari ladang. Jadi kekawang tunggu yea...

Sabtu, 14 Februari 2009

USAHASAMA MTZ VENTURES-SAHA NEKMAT AGRO

Salam saudar/saudari bloggers. Baru-baru ini MTZ Ventures ada wat MOU ngan sebuah ladang ternakan kat Semenyih, Selangor. Saha Nekmat Agro nama farm nie. Jadi sape yang duk kat Selangor yang nak beli Feral Akikah dengan harga borong boleh lah beli kat ctu dengan harga RM460.00 seekor( 5 ekor ke atas), RM470 (minima 4 ekor) dan RM480 (minima 3 ekor). Col teman yea kalau nak datang 019-2236364.

Rabu, 11 Februari 2009

100 Ekor Feral Akikah Ke Teluk Intan :)




Salam semua. Malam tadi dalam kul 11 sampai shipmen kambing Feral dalam 480 ekor. 100 ekor Feral bawa masuk dalam kandang teman. Sampai kat Kandang kul 5 pagi. Masa tu abg teman pun tengah syok tido, jadi kul 7 pagi la baru loading ke kandang. Drebar lori tu 'rehatlah' dalam 2 jam gak. Ini ada teman selitkan event pada malam/pagi tadi.

Isnin, 9 Februari 2009

TAWARAN FRANCISE FERAL AKIKAH UNTUK PENTERNAK KECIL/BUMIPUTERA

Tawaran Francise kepada Penternak Kambing. Setiap penternak diperuntukkan 10 ekor kambing Feral dengan syarat berikut :

i. Perlu dirikan signboard di lokasi kandang/strategik dengan ukuran minima 4' x 4'. Perlu tulis Akikah dan korban.. Sila hubungi (No Tel...)

ii. Deposit setiap pengambilan kambing 50%

iii. Perlu langsaikan baki 50% dalam tempoh tidak lebih 30 hari.

Sila hubungi Adi - 019-2236364 @ emel mahadir@mtz.com.my. Perjanjian disediakan diantara kedua pihak.

Ahad, 1 Februari 2009

KATJANG INDUK 30 EKOR RM9000

Salam. Nak habaq yang kawan teman ada sejumlah 30 ekor kambing katjang untuk dijual borong. Harga RM9000.00. Berminat col@sms teman yea... 019-2236364